16 Mayıs 2016 Pazartesi

Hızlı ve Pratik Pizza



Malzemeler

Hamuru için

4 su bardağı un
1 paket instant maya
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildigi kadar ılık su

Üstü için

1 büyük boy domates rendesi
1 diş sarımsak
1/2 kangal sucuk
1 küçük boy soğan
3 adet sivri biber
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
Tuz
Karabiber
Kekik

Not: Üstüne koyacağınız malzemeleri arzunuza göre değiştirebilirsiniz. Ben tamamem evde olan malzemeleri kullandım. 




Hazırlanışı

Birkaç gün önce yapmış olduğum "Çıtır Çıtır Tepsi Böreğimden" mayalı hamur artmıştı ve ben onu derin dondurucıya koymuçtum. Dün akşam buzdolabına aldım ve çözülmesini sağladım. Bugün dışarı çıkartıp yarım saat kadar oda ısısında dinlenmeye bıraktım. Bu hamur pizza hamuruna çok benzediği için öğle yemeği için pizza yapmak istedim. 

Püf noktası : Kalan hamurları derin donduruya koyup ihtiyacınız olduğunda çıkartıp kullanabilirsiniz. Hamur aynı tazelikte oluyor ve formundan hiç bir şey kaybetmiyor ( Hamurun hazırlanışına daha önceki "Çıtır Çıtır Tepsi Böreği" tarifimden bakabilirsiniz)

Domates rendesi, küçük küçük doğranmış sarımsak, zeytinyağı, tuz, karabiberi karıştırıp kenara alıyoruz. 

Tepsimizi yağlıyoruz, hamuru tepsiye alarak elimizle yavaş yavaş her tarafı kaplayacak şekilde eşit şekilde yayıyoruz. Hazırlamış olduğumuz domates sosunu hamurun üzerine koyup güzelce yayıyoruz. Sırasıyla sucuk, peynir, ince doğranmış soğan ve biberi pizza hamurunun üzerine yerleştiriyoruz. 

200 derecede önceden ısıttığımız fırında yaklaşık 20- 25 dakika pişiriyoruz. 

Enfes bir pizza oldu, Afiyet olsun.



Posted via Blogaway


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder