16 Mayıs 2016 Pazartesi

Domates Soslu Özel Makarnam



Malzemeler

1 paket makarna
2 orta boy olgun domates
1 adet orta boy soğan 
1 yemek kaşığı domates salçası
1/2 çay bardağı zeytinyağı
1 diş sarımsak 
Tuz
Karabiber
Süsleme için kaşar peyniri rendesi




Hazırlanışı

Herkesin bayılarak yediği makarnamı ve özel sosumu paylaşmak istedim. 

Tenceremizr makarna için suyumuzu koyup içine 1 yemek kaşığı tuz ve bir kaç damla zeytinyağı koyup kaynamaya bırakıyoruz. (zeytinyağı makarnanın yapışmamasını sağlar) Makarna suyumuz ısınırken biz sosumuzu hazırlamaya başlıyoruz. 

Önce soğanımızı çok ince doğruyoruz ve yarım çay bardağı zeytinyağımız ile pembeleşene kadar kavuruyoruz. Bu arada domateslerimizi ve sarımsağımızı da çok küçük küçük doğruyoruz. Soğan pembeleştiğinde önce sarımsağımızı atıp 1 dk çeviriyoruz ve domateslerimizi ilave ediyoruz. 5 dk kadar sonra 1 yemek kaşığı salçamızı ilave edip karıştırıp tuz ve karabiberini atıyoruz. Acı seviyorsanız pulbiber ilave edebilirsiniz yakışır. 10 dk daha kısık ateşte sosumuzu pişirmeye devam ediyoruz. 

Bu arada suyumuz kaynadığında makarnalarımızı içine atıyoruz. Ara ara karıştırmayı unutmayın. Ben ortalama 12 dakika haşlıyorum makarnaları. Haşlandığında suyunu süzüyoruz. Asla soğuk sudan geçirmiyoruz. 

Hemen sosunu üzerine ilave edip güzelce karıştırıyoruz. Bu şekilde makarna ve sos bütünleşiyor. 

Servis tabağımıza alıp peynirle süsleyip sıcak sıcak afiyetle yiyoruz. Bu yüzden en son makarnayı yapıp yemek sırasında hemen servis yapın ben öyle yapıyorum. 

Lezzetiyle, kokusuyla enfes bir makarna. 

Afiyet olsun



Posted via Blogaway


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder