10 Kasım 2016 Perşembe

Bursa Pideli Köfte (İskender Kebap Lezzet İkizi)



Malzemeler

20 adet minik köfte (2 kişilik)
1 adet tırnaklı pide
1 adet domates
1 adet biber
2 yemek kaşığı biber domates karışık salça
1 yemek kaşığı tereyağı (sos için)
1 yemek kaşığı tereyağı (isteğe göre üzeri için)
1 tutam tuz
4 yemek kaşığı yoğurt






Hazırlanışı

Hazırda kasap köftem vardı ve değerlendirmek istedim. Siz kendinizde yapabilirsiniz.

Öncelikle minik minik köftelerimizi hazırlıyoruz ben porsiyon başına 10 adet kullandım.

Pidemiz biraz kıtır olursa daha lezzetli olur bu yüzden ben ekmek kızarma makinesinde hafif kızarttım ve küp küp doğradım siz fırında da hafif kızartabilirsiniz.

Pideleri servis tabağına yerleştirelim. (tabağın kenarında yoğurt için boşluk bırakın) Domates ve biberi süsleme için dilimleyip hazırlayalım.

Köftelerimi kızartmaya başlıyoruz bir taraftanda ayrı bir tavada 1 yemek kaşığı tereyağımızı kızdıralım. Salça, tuz ve 1 su bardağı su ekleyelim ve tamamen pürüzsüz hale gelene kadar karıştıralım. Koyu kıvamlı bir sos olacak.
Köfteler pişince pidelerin üzerine yerleştirelim ve kaşık yardımıyla sosunu pideler iyice ıslanacak şekilde dökelim.

Domates biber ve yoğurtla süsleyelim.

(Eğer isterseniz üzerine 1 yemek kaşığı daha tereyağını tavada iyice kızdırarak dökebilirsiniz. Ben eklemedim. )

Pideli köfte yediniz mi bilmiyorum ama tamamen orjinal lezzette oldu. Canı İskender Kebap çekenler içinde iyi bir alternatif. Lezzet olarak çok benzer.

Afiyet olsun.



Posted via Blogaway


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder