11 Kasım 2016 Cuma

Bulgurlu Lahana Köftesi



Malzemeler
1 adet küçük boy beyaz lahana
1 su bardağı köftelik ince bulgur
1 adet orta boy soğan
2 adet yeşil biber
2 adet yumurta
1 su bardağı un
1 er tatlı kaşığı kırmızı biber, nane, karabiber, pul biber ve kimyon
1 yemek kaşığı tuz
1 su bardağı sıvı yağ












Ön Söz

Evde beyaz lahana vardı ve ben bunu farklı bir şekilde pişirmek istedim..Google da ingilizce arama yaptım farklı tarifler için ( Türk sitelerinde bildik klasik pişirme şekilleri var sadece) Derken bir Hint tarifine rastladım  "Cabbage Vada" görünümü çok hoştu..Ancak malzemelerine bakınca vazgeçtim çünkü daha çok Hint baharatları kullanılmıştı..Ama tarif bana ilham verdi..Ve hayal gücümüde katıp Türk versiyonunu yaptım..

Bir porsiyon komşuma verdim şok olmuş bir şekilde kapımı çaldı ve nasıl yaptın bunu, köfte gibi olmuş çok lezzetli dedi..Çok mutlu oldum..

Lahanayı sevmeyen insanların biri severek yiyecekleri ve içinde lahana olduğunu dahi hissetmeyecekleri harika bir tarif oldu...Mutlaka deneyin..

Yapılışı

Öncelikle 1 su bardağı bulgurumuzu kapaklı bir kaba alıp üzerini geçecek kadar kaynamış su ilave edip demlenmeye bırakıyoruz..

Lahanamızı önce iri iri doğrayıp sonra tamamen incecik olana kadar rondodan geçiriyoruz..Bir tencereye alıp üstüne 1.5 su bardağı kadar su ilave ediyoruz ve orta ateşte 15 dk kadar kaynamaya bırakıyoruz..Piştiğinde bir süzgeçten geçirip suyunu tamamen süzüp bulgura ilave ediyoruz .

Biberleri ve soğanıda rondodan geçirip  bulgura ilave ediyoruz. Son olarak 2 yumurta, un, baharatlar ve tuzu ilave edip iyice yoğuruyoruz..(Un ve yumurta bağlamak için gerekli pişirirken dağılmaması için..)

Hafif cıvık bir hamurumuz olacak mücver kıvamında...Yağımızı tavada yüksek ateşte iyice kızdırıyoruz..Hamurumuzdan kaşık yardımıyla dolu dolu 1 kaşık hamur alıp yağa bırakıyoruz ve yine kaşıkla düzeltiyoruz..Arkası ve önü tamamen nar gibi kızaracak..Tüm hamur bitene kadar pişirmeye devam ediyoruz...

Ortalama 6 -7 kişilik porsiyon çıkıyor..

Afiyet olsun..



Posted via Blogaway


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder